Over fluent
Birgite Runia

Birgite Runia

Adviseur

Ik heb de overtuiging dat de zorg voor iedereen die deze nodig heeft en erin werkt beter en motiverender kan zijn. Ik ben klantgericht in hart en nieren en verwacht dit ook van mijn klanten. Ruim tien jaar ervaring in de zorg.

Hoe zie ik de toekomst van de zorg?

In de toekomst van de zorg zie ik de grenzen tussen de sectoren en lijnen vervagen. De zorgverlener gaat veel meer samen met andere zorgverleners kijken naar wat klanten in een regio of doelgroep nodig hebben en deze zorg gezamenlijk leveren. De rol van de patiënt/cliënt verandert. Deze krijgt een leidende rol en vraagt om duidelijkheid van de zorgverlener. Identiteit, kennis van eigen kunnen, focus, samenwerking en kracht zijn hierbij belangrijk. Klantgerichtheid zorgt voor effectieve processen in termen van kwaliteit en geld.

Wat wil ik bereiken?

Ik wil zorgorganisaties ondersteunen in het koersen door de continue veranderingen in de context. Dit betekent het inrichten van flexibele organisaties en het loslaten van traditionele denkbeelden. Openstaan voor nieuwe vormen van zorg en het ontwikkelen ervan is essentieel. Terug naar de kern van de organisatie en de mensen erin en vanuit deze kracht met ontwikkelingen en veranderingen omgaan. Klant en drijfveren staan hierin voor mij centraal.

Waar ben ik goed in?

Ik ben een denker en doener met hart voor de zorg. Ik denk graag met zorgorganisaties mee over oplossingen voor hun vraagstukken en doe er vervolgens alles aan om deze te realiseren. Ik ken en bewaak de grenzen van het speelveld binnen de zorg. Binnen het speelveld van de zorg dat afgebakend is door beleid, financiering, kwaliteit en de klantvraag zoek ik samen met de organisatie naar maximale creativiteit in oplossingen. Ik ben sterk in het vertalen van strategie in concrete plannen. Ik doorgrond de materie snel en heb een sterk analytisch vermogen. Ik kan mensen enthousiasmeren en motiveren en breng energie mee. Hierbij laat ik mij inspireren door de mijn Hotelschool achtergrond en de basis van gastvrijheid.

Wat is mijn wens voor de zorg?

Voor de zorg zou ik graag zien dat de zorgverlener minder afwachtend reageert, maar vanuit de klant en eigenheid vooruitkijkt en anticipeert. In het huidige zorglandschap is het gemakkelijk te vervallen in de dagelijkse beslommeringen en de lange termijn kwijt te geraken. Mijn wens is dat de zorgverlener weer in de positie komt om de patiënt/cliënt echt centraal te stellen.

Wilt u mij persoonlijk spreken dan kan dat via:

birgite@fluent.nl

06-5572 0071